Windows Game Programming with Visual Basic and DirectX
Résumé
Contents
Introduction.
I. DIVING INTO THE GAME.
1. Developing an Idea into a Game.
2. Introducing DirectX.
3. Creating 3D Graphics.
4. Turning 2D Graphics into 3D Graphics.
5. Loading Mall Information.
6. Displaying 3D Graphics.
II. SIMULATING REALITY.
7. Random Numbers Ain't Random.
8. Simulating Reality.
9. Simulating the Mall.
10. Simulating Customers.
11. Simulating Stores and Money.
III. MAKING THE GAME FUN.
12. Controlling the Mall with DirectInput.
13. Commanding the Game.
14. Attention, Shoppers.
15. A Map and Customers.
16. Walking Through the Mall.
IV. FINISHING THE GAME.
17. The Mall Strait Journal.
18. Running the Mall.
19. The End of the Beginning.
Index.
L'auteur - Wayne S. Freeze
Wayne S. Freeze est consultant en informatique, spécialiste de la programmation de Microsoft Office, Microsoft SQL Server et Microsoft DirectX. Il est l'auteur de nombreux ouvrages et articles sur ces sujets.
Caractéristiques techniques
PAPIER | |
Éditeur(s) | Que |
Auteur(s) | Wayne S. Freeze |
Parution | 05/03/2002 |
Nb. de pages | 396 |
Format | 19 x 23 |
Couverture | Broché |
Poids | 710g |
Intérieur | Noir et Blanc |
EAN13 | 9780789725929 |
Avantages Eyrolles.com
Consultez aussi
- Les meilleures ventes en Graphisme & Photo
- Les meilleures ventes en Informatique
- Les meilleures ventes en Construction
- Les meilleures ventes en Entreprise & Droit
- Les meilleures ventes en Sciences
- Les meilleures ventes en Littérature
- Les meilleures ventes en Arts & Loisirs
- Les meilleures ventes en Vie pratique
- Les meilleures ventes en Voyage et Tourisme
- Les meilleures ventes en BD et Jeunesse