Tous nos rayons

Déjà client ? Identifiez-vous

Mot de passe oublié ?

Nouveau client ?

CRÉER VOTRE COMPTE
Digital Character Animation 2 - Volume 2
Ajouter à une liste

Librairie Eyrolles - Paris 5e
Indisponible

Digital Character Animation 2 - Volume 2

Digital Character Animation 2 - Volume 2

Advanced Techniques

George Maestri

218 pages, parution le 01/10/2001

Résumé

As soon as George Maestri's classic (digital) Character Animation was released, people began asking when he was going to do on edition for trully high-end users with the most advanced skill sets. Here it is; George writes directly to CG professionals, with more non-software-specific approaches to character animation.

Contents

(NOTE: Each chapter concludes with a Conclusion.)
Introduction.
1. Real World Production.

Getting Started in Filmmaking. Making a Film. Distribution.

2. Story.
Characters and Story. Story Through Action. Visuals Come First. Developing a Story. Developing a Script. Visualizing Your Story. Finalizing Your Story.

3. Rigging Characters.
Sliders. Automation. Wiring Things Together. Skeletal Setups. Facial Rigging Replacement Animation. Skinning.

4. Animation Tips & Tricks.
Making Characters Think. Dialogue. Facial Animation. Animating the Body. Takes and Double Takes. Animating Laughter. Multiple Characters. Environment.

5. Human Motion.
Using Reference. Balance and Weight. Character Mass. How the Body Moves. Animating Locomotion. Dealing with External Forces. Animating Rhythm and Dance. Martial Arts.

6. Acting.
Acting Versus Animating. Acting and Story. Know Your Tools. Know Your Audience. Know Your Characters. Acting Technique. Acting and the Body. Other Techniques.

7. Animal Motion.
Four-Legged Mammals. Other Four-Legged Gaits. Reptiles. Snakes. Dinosaurs. Insects and Spiders.

8. Anthropomorphic Animation.
How Real Can You Go? Creating Your Character. Modeling Your Character. AnimatingObjects.

9. Games.
Producing Games. Platforms. Game Design. Creating Characters for Games. Animating for Games. Cycles. Moving Characters. Flowcharting.

Index.

L'auteur - George Maestri

George Maestri est un grand nom de l'animation qui fait autorité dans l'industrie du visuel. Il a travaillé comme directeur de production pour des sociétés comme les Studios Dysney, Warner Bros, MGM, CBS et FOX. Il est l'auteur de livres dans le domaine de la 3D de l'animation et des effetx spéciaux.

Caractéristiques techniques

  PAPIER
Éditeur(s) New Riders
Auteur(s) George Maestri
Parution 01/10/2001
Nb. de pages 218
Format 20,5 x 25,5
Couverture Broché
Poids 575g
Intérieur Quadri
EAN13 9780735700444

Avantages Eyrolles.com

Livraison à partir de 0,01 en France métropolitaine
Paiement en ligne SÉCURISÉ
Livraison dans le monde
Retour sous 15 jours
+ d'un million et demi de livres disponibles
satisfait ou remboursé
Satisfait ou remboursé
Paiement sécurisé
modes de paiement
Paiement à l'expédition
partout dans le monde
Livraison partout dans le monde
Service clients sav@commande.eyrolles.com
librairie française
Librairie française depuis 1925
Recevez nos newsletters
Vous serez régulièrement informé(e) de toutes nos actualités.
Inscription