Design Patterns Explained
A New Perspective on Object-Oriented Design
Alan Shalloway, James R. Trott - Collection Software Patterns
Résumé
Leverage the quality and productivity benefits of patterns-without the complexity! Design Patterns Explained, Second Edition is the field's simplest, clearest, most practical introduction to patterns. Using dozens of updated Java examples, it shows programmers and architects exactly how to use patterns to design, develop, and deliver software far more effectively.
You'll start with a complete overview of the fundamental principles of patterns, and the role of object-oriented analysis and design in contemporary software development. Then, using easy-to-understand sample code, Alan Shalloway and James Trott illuminate dozens of today's most useful patterns: their underlying concepts, advantages, tradeoffs, implementation techniques, and pitfalls to avoid. Many patterns are accompanied by UML diagrams.
Building on their best-selling First Edition, Shalloway and Trott have thoroughly updated this book to reflect new software design trends, patterns, and implementation techniques. Reflecting extensive reader feedback, they have deepened and clarified coverage throughout, and reorganized content for even greater ease of understanding. New and revamped coverage in this edition includes
- Better ways to start "thinking in patterns"
- How design patterns can facilitate agile development using eXtreme Programming and other methods
- How to use commonality and variability analysis to design application architectures
- The key role of testing into a patterns-driven development process
- How to use factories to instantiate and manage objects more effectively
- The Object-Pool Pattern-a new pattern not identified by the "Gang of Four"
- New study/practice questions at the end of every chapter
Gentle yet thorough, this book assumes no patterns experience whatsoever. It's the ideal "first book" on patterns, and a perfect complement to Gamma's classic Design Patterns. If you're a programmer or architect who wants the clearest possible understanding of design patterns-or if you've struggled to make them work for you-read this book.
L'auteur - Alan Shalloway
Alan Shalloway est fondateur et président d'une entreprise spécialisée en conseil et en formation sur la programmation orientée objet. Diplômé du M.I.T., il possède une expérience de plus de trente ans en développement logiciel et donne actuellement de nombreux cours sur les desing patterns et la programmation orientée objet.
L'auteur - James R. Trott
James R. Trott est maintenant consultant pour une grande entreprise informatique après avoir longtemps travaillé pour une entreprise aérospatiale. Il possède une expérience de 17 ans en intelligence artificielle et en systèmes expert et est un expert en design patterns cognitifs et en méthodologie KADS (gestion des connaissances).
Sommaire
- An introduction to object-oriented software development.
- The limitations of traditional object-oriented design.
- Design patterns
- Putting it all together: thinking in patterns
- Toward a new paradigm of design
- Other values of patterns
- Factories
- Endings and beginnings
Caractéristiques techniques
PAPIER | |
Éditeur(s) | Addison Wesley |
Auteur(s) | Alan Shalloway, James R. Trott |
Collection | Software Patterns |
Parution | 29/11/2004 |
Édition | 2eme édition |
Nb. de pages | 429 |
Format | 17,5 x 23,5 |
Couverture | Broché |
Poids | 917g |
Intérieur | Noir et Blanc |
EAN13 | 9780321247148 |
ISBN13 | 978-0-321-24714-8 |
Avantages Eyrolles.com
Consultez aussi
- Les meilleures ventes en Graphisme & Photo
- Les meilleures ventes en Informatique
- Les meilleures ventes en Construction
- Les meilleures ventes en Entreprise & Droit
- Les meilleures ventes en Sciences
- Les meilleures ventes en Littérature
- Les meilleures ventes en Arts & Loisirs
- Les meilleures ventes en Vie pratique
- Les meilleures ventes en Voyage et Tourisme
- Les meilleures ventes en BD et Jeunesse
- Informatique Développement d'applications Gestion de projets
- Informatique Développement d'applications Technologies objet Programmation objet
- Informatique Développement d'applications Langages Java - J2EE EJB
- Informatique Développement d'applications Langages Java - J2EE Design Patterns en Java
- Informatique Développement d'applications Modélisation et génie logiciel Tests et qualité logiciels
- Informatique Développement d'applications Modélisation et génie logiciel Design patterns