Résumé
Contents
Part I - 2D Interactive Game Art
- Chapter 1 Game Art Sources 3
- Chapter 2 Game Textures: The Basics 17
- Chapter 3 Advanced Texture Creation and Management
- Chapter 4 Logos: The Essence of Your Project 85
- Chapter 5 Menus and Interfaces: The Gateways to the Game
- Chapter 6 Automating Texture Creation 137
- Chapter 7 World Building 161
- Chapter 8 The Game World Editor 179
- Chapter 9 Game World Geometry 197
- Chapter 10 Creating a Game World 211
- Chapter 11 Adding Models to Your World 239
- Chapter 12 Lighting the World 255
- Chapter 13 The Reality Factory 273
- Appendix Game Art Resources 351
L'auteur - Luke Ahearn
Luke Ahearn is the owner of Goldtree Games, the creator
of Dead Recokoning and Sorcerer. He has also written a
number of articles for the game industry and is the
authorug of the forthcoming Designing 3D Games That
Sell!
Caractéristiques techniques
PAPIER | |
Éditeur(s) | Coriolis |
Auteur(s) | Luke Ahearn |
Parution | 15/09/2001 |
Nb. de pages | 378 |
Format | 20,3 x 25,3 |
Couverture | Broché |
Poids | 1193g |
Intérieur | Noir et Blanc |
EAN13 | 9781588801005 |
Avantages Eyrolles.com
Consultez aussi
- Les meilleures ventes en Graphisme & Photo
- Les meilleures ventes en Informatique
- Les meilleures ventes en Construction
- Les meilleures ventes en Entreprise & Droit
- Les meilleures ventes en Sciences
- Les meilleures ventes en Littérature
- Les meilleures ventes en Arts & Loisirs
- Les meilleures ventes en Vie pratique
- Les meilleures ventes en Voyage et Tourisme
- Les meilleures ventes en BD et Jeunesse